"" Purple Area: Kreativa Kvadratmeter

onsdag, maj 21, 2008

Kreativa Kvadratmeter

Nu är jag stolt så jag nästan spricker. Jag har nämligen fått lov att visa några bilder ur boken 'Kreativa Kvadratmeter'. Och det finns bilder i boken från min egen terrass och mina barns koja. Det som gör mig lite extra glad är att det inte är vilken bok som helst utan en riktigt bra trädgårdsbok. Den ger mycket tips och idéer om allt från hur man får en snygg uteplats, vilket staket man ska välja, markläggningar, kul för barnen och mycket mer. Har du den inte så köp den, den är jättebra (och det skriver jag inte bara för att jag har min terrass med i den). Boken är skriven av Ulrika Grönlund och Cecilia Eklund. Foto Gunnar Nydrén. Imorgon kommer en liten intervju med en av författarna. Ingen av bilderna här kommer från min trädgård, jo förresten, korgen med stenar på bokens framsida, så litet att det knappt går att se.

These images are from a book called 'Kreativa Kvadratmeter'. This is a really good garden book that gives you many good ideas what to do with your outdoor space. The book is in swedish but maybe the images can give you some inspiration. Tomorrow I will post an interview of one of the author.




12 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefint!! Inspirerande!

Tjohalia sa...

Åh så roligt att din trädgård är med i boken! Vet du var den går att köpa? Kram Sandra

Annika sa...

Underbara bilder! Det verkar vara en bok för oss - stora delar av vår trädgård ska göras om! Vad roligt att din trädgård finns med i boken! Ja, det får nog bli ett köp!

Anonym sa...

Men gud så inspirerade, så vackert och så mycket arbete - helst fantastiskt tjejen!

Margareta, ägare t o m 2014 sa...

Tilltalande i kvadrat! Nästan spricka av stolthet? Jag skulle spricka om jag var du. Grattis!Underbar trädgård. Den boken vill jag också ha.

Anonym sa...

Oj vad roligt att din trädgård fick vara med i en inspirerande trädgårdsbok. Vore intressant att veta var man kan köpa boken....?

Hannele på Hisingen sa...

wow, så mycket läckert.

Unknown sa...

Wow, vad läckert! Den voken vill jag ju haaa! Vilket bokfäörlag?
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

purple area sa...

Hej allihop, jättekul med så mycket positiva kommentarer. Boken finns i den vanliga bokhandeln, det är Ica Bokförlag. Du kan även hitta den på t ex bokus.com eller bokfynd.nu. Ca 195:-

Anonym sa...

Vad roligt för dig! Jag skrev i går om just en trädgårdsbok men en helt annan :-)

Anne, anness design sa...

Vilken bok! Så mycket snyggt, den åste jag skaffa mig. Och vad kul det måste vara att få ha sin trädgård med i boken :)

martina sa...

Härliga bilder, och vilken trädgård!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...