"" Purple Area: Kinesiska inredningsdetaljer

söndag, maj 30, 2010

Kinesiska inredningsdetaljer

På tal om Kina och kinesisk inredning (se tidigare inlägg), så importerar och säljer Annuzza möbler och detaljer i precis den här stilen. I Frihamnen i Stockholm har de sitt grossistlager och showroom men säljer till kunder (inredningsbutiker, antikvitetsbutiker, hotell, inredare m m) i Sverige och över hela Norden. Anna Söderlund som startat och driver Annuzza reser själv runt i Kina och handplockar produkterna för att hitta just de som passar bäst in i våra nordiska miljöer. Jag har tidigare varit i kontakt med Anna när jag letade efter en kinesisk lantern som jag fått frågor om efter ett inlägg i SvD och fick då några förslag på var jag kunde hitta den. Alla bilder från Annuzza.


6 kommentarer:

Minh Du - Minh Inredningsblogg sa...

Hej Susann! Jag har nominerat dig till utmärkelsen Beautiful Blogger Award.

Kika in på min blogg så får du veta mer!

/Minh Du

House of Jammi- blogg och webshop sa...

Skåpet längst upp till höger var snyggt.

Fröken Generös sa...

Detta är en inredningsstil som jag inte är så bekant med! Jag gillar att blanda stilar och nog skulle man kunna få in lite "kinesiskt" i hemmet! Härliga möbler med karaktär!

Black Zebra sa...

Such amazing colours....I'm really inspired by oriental influences at the moment...great post!

Gypsy Purple sa...

Please see my blog for a link and a mention in my Fabulous Friday post. XX Gypsy Purple

Leigha sa...

Sigh. sigh. sigh.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...