"" Purple Area: Mässan i Milano... igen - Rossana Orlandi

söndag, april 29, 2012

Mässan i Milano... igen - Rossana Orlandi

Med en risk för att det nu börjar kännas som på sjuttiotalet när man på familjetillställningar blev torterad av någons diabilder från semestern så kommer här ytterligare lite Milano. Å andra sidan är en blogg rätt subjektiv och ens egen lilla show, så kör jag på. Det blev så klart också ett besök på udda Rossana Orlandi. Butiken med sina olika utställningar har ju höjts till skyarna i flera magazin. Och det är något visst över det här stället. Något dekadent och förfallet i förening med nyskapande. En skön känsla helt enkelt. Så här såg det ut. Rossana själv är en cool tant med väldigt mycket pondus, jag lyckades inte få henne på bild den här gången, men förra året så, se här.

Rossana Orlandi in Milan is a crazy shop with different exhibition in the gallery. But its fun, it feels old and like someone forgot to sort out but on the other side its brand new design at its edge.



























































































Foto Purple Area

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är KÄR i det porslinet med fjärilen:)
Jag har med dig på min lista över Sveriges mest inspirerande bloggar i mitt nya inlägg:) Det är just vad denna bloggen är och du gör ett kanonbra jobb:)
Ha en underbar valborg.

LOVE Maria på inredningsvis

purple area sa...

Åh, tusen tack Maria, jag blir så glad av att höra det!!

Kramkram/Susann

Nissan sa...

Jag undrar varför jag inte kan se bilderna på dina blogg längre...? Har inga problem med andra bloggar/websidor... :(

Nissan sa...

Aha, bilderna verkar "ihopkomprimerade" till linjer typ. Om jag klickar på linjerna poppar de upp och jag kan se dem. Men vore ju roligare att se dem inline i själva inlägget...
:)

purple area sa...

Nissan, jag har faktiskt ingen aning om varför. Men blogger har precis lagt om sitt system. Det här nya systemet är inte så bra när man lägger bilder bredvid varandra så jag lägger ihop dem i photoshop istället. Är det inte bara att bilden tar lite längre tid att få upp?

/Susann

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...